Barion Pixel

Hogyan tudom kétfaktorossá tenni az Ügyfélkapu + azonosítást?

MEGOSZTÁS

2025.01.15-tól az ügyfélkaput csak kétfaktoros hitelesítéssel lehet használni. Ezt vagy az Ügyfélkapu + regisztrációval, vagy a DÁP-al tudod biztosítani. Ez a cikk az Ügyfélkapu+ regisztrációt lépéseit mutatja meg.

2025.01.15-én megszűnt a régi Ügyfélkapus belépés. Helyette meg kell csinálni az Ügyfélkapu+ vagy DÁP (Digitális Állampolgár) regisztrációt. Sok helyről lehetett erről tájékozódni, és a legtöbben meg is csinálták már.

Azt gondolom, hogy erre a változtatásra valóban szükség volt, mert a sima felhasználó név+jelszó, azaz egyfaktoros belépés valóban nem biztonságos. A biztonságra pedig igen is szükség van, mert az ügyfélkapus belépéssel sok mindent lehet elintézni, még MÁK állampapír számlát is lehet nyitni vele. Szóval, tegyük meg, hogy a szükséges regisztrációval kétfaktorosra emeljük az ügyfélkapu biztonsági szintjét. Hogy Ügyfélkapu+-t vagy DÁP-ot választod, azt rád bízom.

A kétlépcsős azonosítás azt jelenti, hogy a felhasználói név + jelszó nem elég, kell még egy lépés, ami vagy egy hitelesítő alkalmazásban generált, vagy e-mailben küldött kód beírásával biztosítható. Először tehát döntsd el, hogy a második lépcsőt mobilalkalmazás vagy e-mail segítségével akarod biztosítani. Alább mindkét megoldás beállítását ismertetem.

8 lépés hitelesítő alkalmazás használata esetén

  1. Tölts le egy hitelesítő alkalmazást a telefonodra (én a NISZ Hitelesítőt javaslom, mert a Google Hitelesítővel nekem nem működött).
  2. Lépj be a régi ügyfélkapuddal itt: https://ugyfelkapu.gov.hu/
  3. Válaszd az ÜGYFÉLKAPU+ IGÉNYLÉSÉT, majd nyomj egy TOVÁBB
  4. A megjelenő QR kódot mentsd el! + a kódot is („Nem tudom beolvasni a kódot” szövegre kattintva jelenik meg).
  5. A hitelesítő alkalmazással olvasd be a QR kódot.
  6. Majd az ügyfélkapus jelszavadat és hitelesítő által generált számkódot add meg az ügyfélkapus ablakban.
  7. Már majdnem kész! De még a törlőkódot is mentsd el!
  8. BEFEJEZÉS gomb megnyomásával végződik a folyamat.

5 lépés e-mailes hitelesítés esetén

  1. Lépj be a régi ügyfélkapuddal itt: https://ugyfelkapu.gov.hu/
  2. Válaszd az ÜGYFÉLKAPU+ E-MAILES KÓDDAL lehetőséget.
  3. Kiírja az ügyfélkapuhoz tartozó email címedet. Ha ezen változtatni akarsz, akkor kattints a „Regisztrációs adatok”-ra. Ha rendben van, akkor add meg az ügyfélkapus jelszavadat még egyszer, majd kattints a MEGERŐSÍTŐ KÓD KÜLDÉSE gombra.
  4. Megjelenik egy kis ablak, amibe az e-mailen kapott kódot kell beírni. (Ha nem érkezett meg az e-mail, nyomj F5-öt a frissítéshez, vagy ellenőrizd a spam mappát.)
  5. Írd be az e-mailen érkezett kódot, majd a MEGERŐSÍTÉS gomb megnyomásával végződik a folyamat.

Ezzel kész is vagy! Lépj ki az ügyfélkapuból!

Ezek után ügyfélkapus belépéskor az „Ügyfélkapu+”-t válaszd, „hitelesítő alkalmazással” vagy „e-mailes kóddal”. Első körben az azonosításhoz az eddig is használt felhasználónevet és jelszót kell megadni, majd második faktorként a mobil hitelesítő appban megjelenő számot, vagy az emailen érkező kódot.  Ezzel kétfaktorossá vált az ügyfélkapud, amivel jelentősen javítottad az ügyfélkapud biztonsági szintjét!

Ha hasznosnak találtad a cikket, akkor oszd meg másokkal is!

Facebook
LinkedIn
Email
Print

Tetszett a cikk? Hasznosnak találtad? Ha nem szeretnél lemaradni a hasonló tartalmakról, akkor iratkozz fel hírlevelemre! 

Picture of Bujdosó Krisztina

Bujdosó Krisztina

Bujdosó Krisztina vagyok, és adótanácsadóként segítem a kisvállalkozókat és a magánszemélyeket az adózás világában eligazodni. Szívügyem, hogy az emberek tudatosan, és felelősen kezeljék adóügyeiket, amihez minden szükséges információt megadok érthető, emberi nyelven.

Rólam

Bujdosó Krisztina

Bujdosó Krisztina vagyok, és adótanácsadóként segítem a kisvállalkozókat és a magánszemélyeket az adózás világában eligazodni. Segítő kezet online nyújtok, így helytől függetlenül könnyen hozzáfér bárki, aki úgy érzi nem kap megfelelő tájékoztatást könyvelőjétől vagy a NAV ügyfélszolgálatán. 

Legújabb bejegyzések

Ajánlott video